Opel, ami sosem kop el, meg Volkswagen, ami csak megy és megy és megy és megy. A német autók strapabíróságába vetett hit évtizedek óta megingathatatlan. De akkor miért szeretjük a japánokat? Hiszen azt meg még az óvodás is tudja, hogy egy Toyota vagy egy Nissan (persze nem ez, és pláne nem ez) fájdalmasan unalmas bár, de cserébe kimegy a világból anélkül, hogy akár egyszer is izzót kellene cserélni benne. Akkor most hogy is van ez, a japánok vagy a németek a megbízhatóbbak?

Nos, erre valók a felmérések, és az egyik legfontosabban épp most frissült. A legnagyobb német autóklub, az ADAC minden évben kiadja a saját megbízhatósági listáját, aminek első pozícióiban hosszú ideje német és ázsiai autók váltották egymást, az idei felmérésben azonban mind a hat kategóriában német márka végzett a legelső helyen.

A miniknél a Ford Ka, a kisautók között a Mini, az alsó-középkategóriában a Mercedes A-osztály nyert. A középkategóriát az Audi A5 vitte, a nagykocsiknál az Audi A6, a buszlimuzinok között pedig a VW Transportrer lett a legmegbízhatóbb. De a dobogóra is többnyire német gyártmányok kerültek, azaz sok japán kocsinak pedig még az első tízben sem jutott hely. Akit érdekelnek a részletes eredmények, itt megtalálja őket.

Bár az ADAC sajtóközleménye a német autóipar minőségbiztosítási intézkedéseinek hatásait dicséri a remek eredmények kapcsán, alighanem az is közrejátszik a tündöklésben, amit korábban már a franciák is bevetettek ennek a statisztikának a kedvéért (2009-ben a megbízhatóságáról nem éppen híres Citroen Xsara/C4 Picasso első lett kategóriájában). A saját assistance szolgáltatások terjedése. Az ADAC statisztikája ugyanis az autóklub saját segélyszolgálata által kijavított hibák adatbázisa alapján készül, azaz csak olyan autó meghibásodása jelenik meg benne, amelyhez tulajdonosa kihívta a sárga angyalt. És mivel a német márkák is egyre gyakrabban dolgoznak saját assistance-szal, hozzájuk egyre kevesebbszer kell kiszállnia az ADAC-nak.

De vajon ettől hirtelen sokkal megbízhatóbbak is lettek?